luni, 14 septembrie 2009

Inceput de scoala...

Azi a inceput scoala!

Imi este greu sa apreciez daca acest nou inceput de scoala e un prilej de bucurie sau nu.

Daca pentru elevi, inceputul scolii este un motiv de emotie si bucurie, de impartasire a amintirilor de vacanta, pentru parinti inseamna un alt efort financiar insemnat.

Una peste alta, aspectul cel mai grav il constituie situatia extrem de grea in care se afla sistemul de invatamant. Am in vedere aici atat situatia localurilor de invatamant, multe dintre ele aflandu-se in pline reparatii, dar mai ales a cadrelor didactice.

Legea unica de salarizare aduce o noua jignire tuturor cadrelor didactice, ierarhia valorilor sociale fiind in continuare profund afectata.

Personal, sprijin total demersurile profesorilor, drept pentru care azi a trebuit sa refuz invitatiile de participare la festivitatile de deschidere a anului scolar la scolile din cartierul Militari.

Motivele pentru care am fost invitat nu sunt nicidecum de sorginte politica, ci se datoreaza faptului ca inca din 2004, in calitatea mea de consilier local, si apoi din cea de deputat, am cautat sa sprijin eforturile conducerilor scolilor si gradinitelor din sectorul 6 in rezolvarea problemelor cu care se confrunta.

Odata cu asumarea raspunderii guvernului pe Legea Educatiei, programata pentru maine -15 septembrie, posibilitatile mele de reprezentare a intereselor cadrelor didactice din Colegiul 27 in cadrul Parlamentului au fost spulberate prin aceasta politica a pumnului in gura promovata de guvernul Boc.

Din aceste considerente am ales sa nu particip la deschiderea anului scolar, pentru prima data dupa 5 ani.

Niciun comentariu: